Monday, February 11, 2013

KIDZANIA......yihaaaaAAAA!!!..

Mencari keseronokkan di kidzania..yihaaaaa!!!!...memang best dan menyeronokkan...ape tak besnya..berjam dok dalam tu...kami sekeluarga pi pukul 12 tengah hari...pastu beli tiket..dia kata nak masuk petang atau sekarang....nasib baik masuk petang...kalau ikut tempoh masa....sesi 1 pukul 10 hingga 3 petang...sesi 2 pukul 4 hingga 9 malam....so aku masuk yg sesi ke 2....so lepas dah beli tiket...hmmm tiket mahal untuk arif jek...RM60...kalau ikut harga tiket RM60 umur 4 hingga 17 tahun...pastu kalau 2tahun hingga 4 thn RM35...so aku nya tiket RM35...sume skali RM130...masuk bertiga...anak aku dini tak kena bayar...lagipun kecik lagi...hihihi...jimat skett..
sebelum tiba nak masuk kidzania...aku pi IKEA...perghhh...bes gila...kalo banyak duit dah lama aku beli memacam....skali mcmc2 daaa ada dlam tu...habis aku meronda aku pi beratur pukul 3.30 utk masuk kidzania....perghhh..lama gila beratur nak masuk jek...skali dah masuk..fuhhhh...ramai org...tapi tu pun dorang kata tak ramai...paling ramai hujung tahun dan time cuti skola panjang....hmmmm...tak bergerak manusia dalam tu.....so JANGAN PERGI MASA CUTI HUJUNG TAHUN....hohoho....bukan ape...time aku g tu pun anak aku beratur lama...dalam tu sume budak2 yang dapat main...mak ayah penat tunggu jek cuma dapat join keseronokan bila tengok anak main...apa depa nak jadi...boleh jadi...anak aku pi tempat pilot....tu le tempat pertama dia nak pi...mmg best..best tgk dr luar jek...anak aku yg masuk...hihihi...ye lah..mak ayah dah cikgu so anak suka ati dia le nak jadi apa...so dia pilih karier dia sendiri dalam tu...punyalah ramai beratur...pas jadi pilot pi bahagian komputer plak...pastu bahagian bomba...pergh....lagi ramai...sejam menunggu aje kat situ...bukan main seronok dia memadam api...pastu jadi polis...jadi designer  kereta,jadi pembuat vitagen dan macam2 lagi....tapi tak sume dapat masuk sebab aku keluar dr tempat tu pukul 8.40...dah tak larat...hehehehhe...len kali jek le kau pi lagi...tunggu yg anak no dua dan 3 plak...hihihihi....apepun mmg bes..sebab anak2 dapat bekerja dan dapat duit...duit tu laku dalam kidzania jek...hohohohoh...ade plak yg kena bayar...hah...masa nak masuk tu dia bagi cek RM 50..dan baby pun dapat RM 50...so ade RM 100 duit kidzania.... anak aku rajin bekerja dapatle duit banyak....dia tak banyak pi tempat membeli barang... jimatttttt...hehehehhe...duit kidzania tu kami beli le mainan...ada baki RM121...100 dan guna..tinggal le 21 hinggettt...hehhehe..simpan utk akan dtg...mana tau dapat g lagi...ntahhh le....
apepun ...mmg bes dan nak g lagiiiiiii...yihaaaaa

No comments:

Sejarah tingkatan 1..

MY FAMILY

MY FREN

MY STUDENT SAMT KUALA KUBU BHARU