Monday, May 25, 2009

TEMUDUGA/INTERVIEW DPLI (DIPLOMA PENDIDIKAN LEPASAN IJAZAH)


ASSALAMUALAIKUM...
Hari Rabu nie 27 mei 2009...emmm ada interview DPLI...ngeri gakkk..bukan ape...tak pernah kena interview guru...sebelum ni amik KPLI...tapi asik amik ujian/test jer...tak gak lulus...tak dapat nak interview...suami aku yg amik sekali jer dah pun jadi cikgu tahun nie...dah posting kat Rawang...emmm kalau ikutkan geram gak..lepas hubby aku dapat jadi cikgu kira aku dah giveup ler nak minta guru nie...bukan ape..asik tak dapat jer...hinggakan tahun nie MTeST pun aku tak pi...aku cakap ngan hubby aku bukan dapat pun lagi pun hubby aku ade kursus dan anak aku pun takde orang nak jaga...aku sejukkan hati dia ngan aku nie aku kata takpelah abang gi kursus tu...ani nie dah banyak kali amik MTeST tapi tak dapat...kita tunggu MEdSi plak ye..mana tau rezeki ade..dapat gi interview....dengan kuasa Allah...aku dapat gi interview Medsi dan paling aku suka ini kali pertama aku amik medsi sebab sebelum nie aku tak tau pun wujudnya medsi..masa hubby aku bgtau ade ujian guru medsi...aku ternganga gak..ape benda tu...pastu aku mula mencari ape benda ujian medsi tu...dan kini aku dah biasa dgn ujian perguruan nie...KPLI/DPLI...dan aku harap aku lulus interview nie...bukan ape...umur aku nie pun dah tinggiiiii...bila lagi aku nak cari kerja...kalau nak cerita pengalaman kerja...emmm...berterabur...dan pastinya aku akan ceritakan lepas nie...tungguuuu....
sekarang nie..pasal medsi...interview kat shah alam..uitm...aku pun tak pernah gi sana..dan aku harap dan doakan agar panel2 tu baik2 dan lembut hatinya melihat aku nie...bukan ape..aku nie bukan tau nak bercakap sangat....lebih2 lagi benda2 ilmuan nie...takut gak...silap cakap kang ...pengsan aku...
mengikut pengalamn hubby aku..ade sesi mengajar...so get ready...dan aku doakan aku dan mereka yg lain akan lulus temuduga ini......caiyoo...caiyooo!!!!
lepas interview aku dapatler cite pengalamn nanti...mana tau utk mereka yg amik pada masa akan datang...mesti sikap diorg cam aku..kelam kelibut..tak tau apebenda....okay...semoga Allah bantu hambamu ini lulus interview...aminnn..

No comments:

Sejarah tingkatan 1..

MY FAMILY

MY FREN

MY STUDENT SAMT KUALA KUBU BHARU