Thursday, June 24, 2010

Kalau dah terlalu bosan.....

Macam nie le...kalau dah bosan sangat...macam -macam boleh buat...kat sini aku boleh senaraikan ape yang boleh dilakukan kalau dah terlalu bosan di rumah. Lebih-lebih lagi yang menunggu result exam atau result posting... so kita lihat ape yang perlu dibuat.

  • Berpuasa + Ha yang nie..bg muslim..biasa ar kalo berpuasa musti kita lebih bersabar.sabar menanti posting...sabar dengan setiap hari buat benda yang sama...sambil2 berzikir...fuhh..aku yakin pahala korang musti berat gila beb...
  • Banyakkan solat sunat + Kalau banyak kan amal ibadat terutama waktu lapang nie..banyak le pahala yang kita dapat....bukan senang nak buat ibadat kalau dah bekerja nanti...lebih2 lagi yg suka tinggal solat...masa ni le boleh ganti solat tu pon tertinggal solat musti der sebabnya....;)
  • masak resepi yang jarang-jarang kita masak + kalau bab masak biasa pompuan yg suka...tapi lelaki apa salahnya cuba masak..buat perkara baru yang jarang dibuat...masak le lauk yang pelik2 sikit...mana tau sedap...macam dodol sambal belacan...ekkekekke..ade ke orang buat...
  • bersenam setia masa + kalo kita tak pernah bersenam..bolehle bersenam...sesekali buang tabiat sket...ehehhehe
  • mengemas rumah...+ yang nie kalo bab kemas aku biasa buat lain sket...kalo cuti lama..aku takkan kemas dulu rumah ...pastu dua tiga hr tak yah sapu sampah...pastu agak2 dah pening dgn keadaan rumah...baru le aku kemas habis2an...fuy..mmg peluh berjurai2....tak caya buat le...ehehehhehe
  • cabut rumput +..yang nie kalo ade rumput kat rumah le..means ade kawasan tanah lapang kat rumah depan atau belakang...korang leh cabut le..tak yah racun..nanti cepat siap..kalau mecabut lambat sket nak siap..so takdek le bosan sangat..ade sket kije nak wat..hah..sambil mencabut tu korang nyanyi le lagu melayu lama..~~seri mersing..lagulah melayu...lalallallal~~~~.tapi kalau korang takde tanah lapang..korang g jek kat padang bola,...cabut rumput sket2....ekkekeke
  • tanam pokok...+ part nie kalo nak cuba mmg best...mula2 tanam poko bunga...pastu kalo bosan lagi tanam sayur..pastu tanam pokok ulam2 ..pastu tanam le ape yang berguna ketika masak..cam kari ke..pandan ke..daun kunyit ke..kalo bosan jugak..korang korek lubang dalam2 agak2 muat bdan...pastu korang tanam diri korang...wakkakakakkak...ilang dah bosan forever...
  • berborak ngan jiran...+ biasanya kaum wanita suka le beborak ngan jiran...hah..yg lagi bes korang berborak le ngan jiran yang mulut banyak...tak henti bcakap...ekkekek..macam2 dia bercerita weiii...tak pon berbual le dengan jiran yang tak pernah korang berbual..biasanya jiran yang dok kat hujung2..yg selalu tutup pintu 24 jam...kalo nampak pon jiran tu buang sampah jek..tak pon anto laki g kije atau anak skola...hah..jiran nie sesuai..bukan pe..korang leh wat kajian sket kenape dia suka dok tertutup....kalo takde sangat jiran nak berborak..ko berborak jek ngan kucing jiran...ekkekekkek
  • calling2 le member + Yang nie bagus...bukan pe...member lama yg dah 4 abad korang tak jumpa tapi nombor ade...saja jek korang taknak kol...hah..masa nie le nak tanya kabo..ntah idop ke..ntah tak sihat ke..ntah dah terkorban ke...uiiii...masa nie le nak carik news beb.....nanti kol member yg lain leh le bukak citer pasal member yg banyak news nie....huhuhuhuh
  • nyanyi lagu2 lama + nak nyanyi kena lagu lama...macam keroncong utk ana nyanyian M.Nasir ke..lagu P ramli ke..lagu Hari Raya pon boleh..aku dah buat dah..memang berjaya..eeee...part nie..korang leh le buat..tapi jangan kuat2..skali skala nak kuat takpa..org kata ilangkan tensen....bukan pe..takot jiran yg korang baru nak berborak tu ingat korang gila plak...ekkekekke.lagi satu korang boleh gak nyanyi lagu negara lain..macam thailand ke,taiwan ke, korea ke,vietnam ke,jepun ke...uii musti korang sukanya dan jiran pon musti terkejut sebab korang pandai banyak bahasa...eeee
  • last korang boleh le taip blog cam aku nie....nie dah tahap bosan dah nie..so aku taip jek ape2 yang aku rasa nak citer kat blog nie...hah..kan dah siap...ekkekekkek....

Ha...amacam....ada bes tak idea2 aku nie...try ar kalo nak...bukan pe...ade gak yang menjadik...kalo ikutkan mmg banyak idea aku nih..tapi dah lenguh jari nie...maleh le plakkk...okay arr..aku nak cau dulu..hubby aku pon tak lama lagi balik..so berjaya gak update blog aku nie...sambil2 tunggu suami aku update blog...yi haaaaaaa...

Semoga berjaya hilangkan bosan di rumah..!!!

No comments:

Sejarah tingkatan 1..

MY FAMILY

MY FREN

MY STUDENT SAMT KUALA KUBU BHARU